Gerbera-prijs voor Rani Leyssens

vrijdag, 8 januari, 2016
Gerbera-prijs voor Rani Leyssens

Naar jaarlijkse gewoonte reikte Vrouw & Maatschappij tijdens de nieuwjaarsreceptie van CD&V Sint-Pieters-Leeuw, haar "Gerbera”- prijs uit.

“ Met de Gerberaprijs zetten wij een persoon, een project of een vereniging in de kijker die zich het voorbije jaar  verdienstelijk heeft gemaakt voor de medemens, gelijke kansen voor vrouwen en mannen stimuleert of initiatieven promoot die de samenleving meer “in balans” brengen “ zegt voorzitster Hilde Van Impe.

De Gerbera-prijs 2015 werd in de wacht gesleept door Rani Leyssens, studente orthopedagogie. Gedurende vier maanden ging zij samen met Lies Verschueren

en Toon Baro van Theater Tartaar aan de slag.  Zij maakte en regisseerde de theatervoorstelling “Die is van mij”, een voorstelling met vier acteurs met een verstandelijke beperking.

“Ik heb de acteurs zien groeien en grote stappen zien zetten. Ik ben helemaal overtuigd van het nut van zo’n project en wil dit in de toekomst verder

uitbouwen” zegt Rani.

“Met dit grensverleggende project heeft Rani samen met haar ploeg deze prijs dubbel en dik verdiend. Wij wensen haar alvast veel succes en doorzettingsvermogen”  aldus Hilde Van Impe.