Nieuwe namen en logos gemeentelijke kinderdagverblijven

vrijdag, 8 juli, 2016
Logo Kinderopvang SPL

Gisteren werd het nagelnieuwe kinderdagverblijf "De Speelboot" in de A. Van Cotthemstraat in het Negenmanneke opgelverd. Op 1 september zullen de eerste kindjes er kunnen worden opgevange.

Het nieuwe kinderdagverblijf past in een ambitieus kernvernieuwend project waar de school "De Groene Parel", seniorenwoningen, een kinderdagverblijf en woongelegenheid voor jonge gezinnen passen.

Om de opening van de kinderopvang extra luister bij te zetten konden onze schepenen Bart Keymolen(kinderopvang) en Lucien Wauters(gebouwen) alvast rekenen op een subsidie van Kind & Gezin voor 18 extra plaatsen die we elders zullen invullen. In hetzelfde gebouw gaan 2 samenwerkende onthaalouders bijkomend 14 jonge Leeuwenaren kunnen verwelkomen.

Als klap op de vuurpijl werden de namen en logo's van alle kinderdagverblijven vernieuwd. De gemeentelijke kinderopvang straalt via naam en beeld voortaan uit wat ze betekent, een warme plek voor de allerkleinste leeuwenaren, een plek waar het fijn is om op te groeien naar de schoolinstap.

• Kortjakje aan de Slesbroekstraat:
    HET WELPENNEST
    De welpen verwijzen naar kleine leeuwen of naar de allerkleinste leeuwenaren. Nest staat voor de warme en veilige plek waar we dagelijks de kinderen opvangen wanneer ze niet bij mama en papa kunnen zijn. Een plaats waar liefde en geborgenheid centraal staan.
  • Jip en Janneke in Ruisbroek:
    DE BOOMHUT
    Een boomhut is een plek waar kinderen zich veilig voelen, plezier wordt gemaakt, dromen worden gedeeld en verhalen worden gemaakt en verteld. In onze boomhut worden de fundamenten gelegd voor de toekomst. De allerkleinsten ontwikkelen er al spelend hun vaardigheden en doen er de eerste ontdekkingen.
  • Nieuwe kinderdagverblijf A. Van Cotthemstraat:
    DE SPEELBOOT
    De voorgevel van het nieuwe gebouw doet - met haar 6 ronde, gekleurde ramen - denken aan een boot. Een boot ligt nooit stil en moet al eens woelige waters door, net zoals het leven in een kinderdagverblijf. Kindbegeleiders werken dagelijks hard aan de verzorging, opvang en ontwikkeling van de kinderen. Spelenderwijs leren kleine kinderen de wereld kennen en begrijpen. Op de 3 locaties willen we kinderen klaarstomen voor de kleuterschool. Op een professionele maar warme en speelse manier willen we dit doel bereiken.
  • De onmisbare onthaaalouder herken je voortaan aan dit logo.

CD&V Sint-Pieters-Leeuw maakt haar verkiezingsbeloftes waar, we zetten in op zorg en opvang voor jong en oud, houden de beslastingen in besparingstijd in toom en laten onze prachtige gemeente in alle richtingen groeien en bloeien(Vrijdagmarkt, verenigingsleven, Strapatzen, ....)