het nieuwe college van burgemeester en schepenen voor de periode 2019-2024 als volgt zijn samengesteld voor wat CD&V betreft :

- Eerste schepen Bart Keymolen
- Schepen An Speeckaert
- Schepen Paul Defranc

CD&V is naar de verkiezingen getrokken met een jonge, nieuwe ploeg en een sterk inhoudelijk programma. De partij is dan ook verheugd dat haar schepenen cruciale bevoegdheden kregen om dat programma de komende zes jaar te realiseren.

Eerste schepen Bart Keymolen wordt bevoegd voor openbare werken, waterbeheersing, groen, ruimtelijke ordening en omgeving. Het geleverde werk voor openbare werken en de strijd tegen wateroverlast kan de komende zes jaar door hem verdergezet worden.

Nieuwkomer An Speeckaert wordt verantwoordelijk voor de bevoegdheden onderwijs en jeugd met de daarbij behorende bevoegdheden speelpleinwerking, gezin en kinderopvang.
An is als jonge mama zeer blij met deze bevoegdheden en ziet een grote meerwaarde in het bundelen van deze bevoegdheden om van Sint-Pieters-Leeuw een prachtige plek te maken om op te groeien en school te lopen.

Paul Defranc wordt schepen van Vlaams beleid, integratie, gelijke kansen, woon- en grondbeleid en milieu en afvalbeleid. Met zijn lange ervaring als gemeenteraadslid en schepen zorgt Paul Defranc samen met Bart Keymolen voor de continuïteit in het
schepencollege. Hij zal zijn schouders onder een Vlaams, groen en sociaal Sint-Pieters-Leeuw zetten waar elke Leeuwenaar zich thuis voelt. Na twee jaar geeft hij de fakkel door aan gemeenteraadslid Brahim Harfaoui die als nieuwkomer een zeer mooi resultaat behaalde op 14 oktober. Met Brahim die in Ruisbroek goed gekend is als medewerker van de Post komt
voor de eerste keer in de geschiedenis van de gemeente ook een kandidaat met migratieachtergrond in het schepencollege.

Gemeenteraadslid Siebe Ruykens wordt de volgende zes jaar voorzitter van de gemeenteraad en de OCMW-raad.

Siebe Ruykens, voorzitter : “Ook na de verkiezingen wenst onze partij de vernieuwing, vervrouwelijking en verjonging door te trekken. Schepenen Jos Speeckaert en Luc Van Ruysevelt namen het initiatief om hun zitje in de gemeenteraad door te geven aan jongere kandidaten. De partij is Jos en Luc zeer erkentelijk voor hun inzet in het verleden en hun bereidheid om de vernieuwingsoperatie verder te willen ondersteunen.

Een sterke, evenwichtige ploeg van mandatarissen en bestuursleden staat zo klaar om verder te bouwen aan een bruisend Sint-Pieters-Leeuw waar het aangenaam is om wonen.”