Opvang voor zieke kinderen.

dinsdag, 26 april, 2016
Opvang voor zieke kinderen.

Voor werkende ouders is het vaak een hoop kunst-en vliegwerk om bij ziekte van een kind oplossingen te vinden. Je kan immers niet altijd een carensdag inroepen.
Wanneer de uk voor langere tijd buiten strijd is, wordt de lijst oplossingen voor opvang alleen maar korter.

Het gemeentebestuur en het OCMW werken samen om zieke kinderen op te vangen. Schepen voor kinderopvang Bart Keymolen (CD&V) en OCMW-voorzitter Paul Defranc (CD&V) sloegen de handen in elkaar.

De medewerkers van 3Wplus hebben ervaring en zijn speciaal opgeleid voor de thuisopvang. Zij hebben ook hun eigen spelmateriaal bij en zijn graag gezien bij de kinderen.” Bart Keymolen, schepen kinderopvang.
Voor OCMW-cliënten die Nederlandse les volgen of een andere vorming volgen in kader van tewerkstelling, kan de opvang ook een oplossing zijn wanneer het kind ziek wordt.” Paul Defranc, OCMW-voorzitter.

Sinds 1 april kan je bellen naar 3Wplus om opvang te regelen. De praktische afspraken op een rij:

Bel voor 18.30 uur ’s avonds en de volgende dag kan een verzorgster aan huis komen en instaan voor de opvang van jouw kind. De verzorgers hebben een gepaste opleiding gevolgd en de meesten hebben ook al meerdere jaren ervaring. Ze brengen zelf spelmateriaal mee en kunnen ook tegemoet komen aan jouw specifieke vragen rond verzorging.
De opvang kan vanaf 7 uur tot 19 uur, met een maximum van 9 uren opvang per dag.
De opvang is bedoeld voor kinderen tussen 0 en 12 jaar.
Er is wel een doktersattest nodig.
De prijs per uur bedraagt 3 euro. Er is ook een sociaal tarief mogelijk.
Ben je aangesloten bij de mutualiteit, check dan even of je recht hebt op korting of zelfs enkele gratis opvangdagen.

Tinne De Keyser, 3WPlus, Opvang zieke kinderen, 0499 233 284
Huis van het kind Sint-Pieters-Leeuw: Aurelie Vannieuwenhuyze, coördinator, 02 371 06 52, huisvanhetkind@sint-pieters-leeuw.be