Rioleringswerken Vlezenbeeklaan

woensdag, 10 februari, 2016
Schepenen Bart en Jos bij tijdens een werfbezoek.

Op dit moment worden in vlezenbeek - tussen het kerkhof en het centrum - rioleringswerken uitgevoerd.
In eerste instantie wordt ongeveer 500 m riool onder handen genomen.

Er wordt van de gelegenheid gebruik gemaakt om het verzakt verkeersplateau te herleggen en dit naar hedendaagse normen.

Schepen voor Openbare Werken, Bart Keymolen: “Het gaat hier om een rioolrenovatie die we uitvoeren in samenwerking met Vivaqua. We gebruiken de koustechniek, een vrij nieuwe en revolutionaire techniek waarbij in de bestaande riolering een kunststof ‘kous’ wordt getrokken. Na uitharding ontstaat er een nieuw riool, die ons de levensduur garandeert van een gloednieuw traditioneel riool. Één van de vele voordelen bij het gebruik van deze techniek is dat er geen ingrijpende breekwerken moeten worden uitgevoerd aan de bovenbouw. Dit betekent dat de werken op relatief korte termijn zullen worden afgerond. In de loop van volgende week zal de omleiding worden opgeheven en kan men weer via de Vlezenbeeklaan van en naar het centrum van Vlezenbeek.”

"kous"-techniek

Schepen voor Waterbeheer en Financiën, Jos Speeckaert: “Deze rioleringswerken zijn niet alleen tijd- en kostenbesparend, het komt ook ons rioleringsprogramma in de strijd tegen wateroverlast ten goede. We kunnen dus op een budgetvriendelijke manier inzetten op twee belangrijke punten! Op verschillende locaties in de gemeente werd er een grondige camera-inspectie uitgevoerd. We voorzien bijgevolg extra renovaties op de locaties waar deze techniek ook kan worden toegepast.”

fotos: sint-pieters-leeuw.eu